Informace o Základní škole T. G. Masaryka
Otrokovice, příspěvková organizace
(podle zákona č. 106/1999 Sb., a zákona č. 561/2004 Sb.)
Název organizace
Základní škola T. G. Masaryka Otrokovice, příspěvková organizace
Důvod a způsob založení
Zřizovatel: město Otrokovice, IČ 284 301, nám. 3. května 1340, Otrokovice, PSČ 765 23
Důvod založení: Organizace byla zřízena za účelem výchovy a vzdělávání ve školách zařazených do rejstříku škol a školských zařízení v souladu se zákonem 561/2004 Sb., a prováděcími právními předpisy
Předmět činnosti
- poskytování základního vzdělávání a výchovy, zájmového vzdělávání ve školní družině
- zabezpečování školního a závodního stravování
Organizační struktura
Statutární orgán organizace:
Statutárním orgánem organizace je ředitel, kterého jmenuje a odvolává Rada města Otrokovice. Ředitel odpovídá Radě města Otrokovice za celkovou činnost a hospodaření organizace, plní povinnosti vedoucího organizace a další úkoly vyplývající z obecně závazných předpisů. Je oprávněn činit právní úkony jménem organizace.
Mgr. Marta Zakopalová
- jmenována do funkce Radou města Otrokovice s účinností od 1. 8. 2007
- pravomoci a působnost ředitele školy vymezuje § 164 zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon
- zakopalova@zsotrtgm.cz, 576 771 651
Mgr. Olga Kadlčíková
- statutární zástupce ředitelky školy
- zástupce ředitelky školy pro pedagogickou činnost
- kadlcikova@zsotrtgm.cz, 576 771 652
Mgr. Ivana Bezděková
- zástupce ředitelky školy pro 1. stupeň
- bezdekova@zsotrtgm.cz, 576 771 652
Ředitelka školy rozhoduje
Ředitelka základní školy, jejíž činnost vykonává Základní škola T. G. Masaryka Otrokovice, příspěvková organizace, rozhoduje o právech a povinnostech v oblasti státní správy dle §165 zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon, v platném znění, v těchto případech:
- přeřazení žáka do vyššího ročníku podle § 17 odst. 3 a povolení individuálního vzdělávacího plánu podle § 18
- odkladu povinné školní docházky podle § 37
- přijetí k základnímu vzdělávání podle § 46, přestupu žáka podle § 49 odst. 1 a převedení žáka do jiného vzdělávacího programu podle § 49 odst. 2, povolení pokračování v základním vzdělávání podle § 55 odst. 2
- opakování ročníku po splnění povinné školní docházky podle §52 odst. 6
- snížení nebo prominutí úplaty za poskytování vzdělávání a školských služeb podle § 123 odst. 4
- povolení a zrušení individuálního vzdělávání žáka podle § 41
Proti rozhodnutí ředitelky školy lze podat odvolání ve lhůtě 15-ti dnů od doručení rozhodnutí. Odvolání se podává u ředitelky Základní školy T. G. Masaryka Otrokovice, příspěvkové organizace a rozhoduje o něm Krajský úřad Zlínského kraje.
Organizace je rozčleněna na tyto útvary
- organizační útvar pedagogický
- organizační útvar školní družiny
- organizační útvar školní jídelny
- organizační útvar správní
Kontaktní poštovní adresa:
Sídlo: J. Žižky 1355, 765 02 Otrokovice, mapa
Adresa úřadovny pro osobní návštěvu:
Základní škola: J. Žižky 1355, Otrokovice
Školní družina: J. Žižky 1355, Otrokovice
Školní jídelna: J. Žižky 1355, Otrokovice
Úřední hodiny:
Sekretariát: Po – Pá 7.30 – 15.00
Školní jídelna: Po – Pá 6.30 – 14.00
Telefonní čísla a e-mailové kontakty
Základní škola
telefon: 576 771 650, 724 171 053
e-mail: zsotrtgm@zsotrtgm.cz
Školní družina:
telefon: 576 771 665, 576 771 644
e-mail: dolanska@zsotrtgm.cz
Školní jídelna:
telefon: 576 771 667
e-mail: husarova@zsotrtgm.cz
Adresa internetové stránky
Základní škola, školní družina, školní jídelna www.zsotrtgm.cz
Adresa e-podatelny
Datová schránka
ID: 5gnmtcc
Účet organizace
27 – 626 191 0237/0100 KB Otrokovice
Identifikační číslo
IČ: 75020238
DIČ: CZ75020238
Hlavní dokumenty školy
- Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání Škola brána do života, 1. 9. 2007
- Školní řád
- Vnitřní řád ŠD
- Vnitřní řád školní jídelny
- Výroční zpráva o činnosti školy
Rozpočet – struktura
- Přímé výdaje na vzdělávání
- Prostředky na platy zaměstnanců
- Ostatní osobní náklady zaměstnanců
- Zákonné odvody
- FKSP
- Ostatní neinvestiční výdaje
- Příspěvek zřizovatele na provoz školy
- Školné – školní družina
Nejdůležitější předpisy, kterými se ředitelka školy při výkonu své funkce řídí
- Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
- Zákon č.563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů
- Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád
- Vyhláška č. 48/2005 Sb., o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky
- Vyhláška č. 73/2005 Sb., o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných
- Vyhláška č. 16/2005 Sb., o organizaci školního roku
- Vyhláška č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků
- Vyhláška č. 364/2005 Sb., o vedení dokumentace škol a školských zařízení a školní matriky a o předávání údajů z dokumentace škol a školských zařízení a ze školní matriky
- Nařízení vlády č. 689/2004 o soustavě oborů vzdělání v základním, středním a vyšším odborném vzdělávání
Vyřizování žádostí o poskytnutí informace
Žádosti o poskytnutí informací dle § 13 zákona č. 106/1999 sb., o svobodném přístupu k informacím
- Ústní žádost
Ústní žádost lze vyřídit ústně jen s výslovným souhlasem žadatele. Pokud žadatel trvá na písemném vyřízení, vyzve jej ředitel školy k podání žádosti v písemné formě
- Písemná žádost
Žádosti o poskytnutí informace podané jakoukoliv formou jsou přijaty a zaevidovány podatelnou školy. Žádost o poskytnutí již zveřejněné informace se zpravidla vyřídí poskytnutím údajů o zveřejnění. Pokud není ze žádosti zřejmé, že je určena škole jako povinnému subjektu nebo není zřejmé, kdo žádost podal, pověřený pracovník ji bez dalšího odloží. Tato žádost není podáním ve smyslu zákona č. 106/1991 Sb., nepodléhá evidenci. Pokud je žádost nesrozumitelná, není zřejmé, jaká informace je požadována nebo je formulována příliš obecně, ředitel vyzve žadatele ve lhůtě 7 dnů ode dne doručení žádosti, aby žádost upřesnil. Neupřesní-li žadatel žádost do 30 dnů ode dne doručení výzvy, rozhodne pověřená osoba o odmítnutí žádosti.
Pokud je požadovaná informace mimo rozsah působnosti ředitele školy, žádost se odloží a odložení žádosti a jeho důvod sdělí do 3 dnů žadateli. Ředitel školy nemá povinnost postoupit žádost příslušnému orgánu.
Pověřený pracovník (ředitel školy poskytne žadateli informaci nejpozději do 15 dnů ode dne doručení žádosti, případně ode dne upřesnění žádosti. O formě, v jaké bude informace poskytnuta, rozhoduje pověřený pracovník (ředitel školy).
Ředitel školy je oprávněn požadovat úhradu skutečných nákladů spojených s vyhledáváním informací, pořízením kopií, opatřením technických nosičů dat a s odesláním informací žadateli. Žadateli na jeho žádost potvrdí předpokládanou výši úhrady nákladů. Sazebník úhrad za poskytování informací je součástí Směrnice pro poskytování informací ( č.j. 02/2008), která je uložena na v ředitelně školy
Tyto informace se nevztahují na zákonné zástupce žáků, kteří požadují informace o škole (vzdělávací program, učební plány, koncepce školy, organizační struktura) a o výsledcích žáků ve výchovně vzdělávacím procesu.
Sazebník úhrad za poskytování informací
Poskytování informací |
Poznámka |
Kč |
|
1. | Kopírování | A4 jednostranné |
2,- Kč |
A3 jednostranné |
4,- Kč |
||
A4 oboustranně |
3,- Kč |
||
2. | Tisk | A4 černobílé |
3,- Kč |
A4 barevně |
5,- Kč |
||
A4 oboustranně |
10,- Kč |
||
3. | Kopírování na CD |
50,- Kč |
|
4. | Telekomunikační poplatky |
dle tarifů |
|
5. | Poštovné a jiné poplatky |
dle tarifů |
|
6. | Pořízení opisu, duplikátu vysvědčení |
100,- Kč |
|
7. | Vyhledávání údajů v aktuálních dokumentech | započatá hodina |
30,- Kč |
Vyhledávání údajů v archívu školy | započatá hodina |
50,- Kč |
|
8. | Zpracování požadovaných výstupů pověřeným pracovníkem školy | započatá hodina |
50,- Kč |
9. | Zaslání informací a dokumentů elektronicky |
10,- Kč |
Zástupci ředitelky školy k poskytování informací v době její nepřítomnosti
Mgr. Olga Kadlčíková zástupkyně ředitelky školy (zástupce statutárního orgánu)
Mgr. Ivana Bezděková zástupkyně ředitelky školy pro 1. stupeň
Ludmila Husárová vedoucí školní jídelny, ve školní jídelně
Postup při podávání stížností
Stížnost adresujte ředitelce školy, jde-li o zaměstnance školy.
Ústní stížnost je nutno zaznamenat, autorizovat a stává se z ní stížnost písemná.
Písemná stížnost je řešena na základě Směrnice č.j. SM/TGM/775/2010 , která je uložena k nahlédnutí u ředitelky školy.
O ústních jednáních při šetření bude sepsán zápis.
Stížnost je vyřízena uskutečněním opatření k odstranění závad a vyrozumění stěžovatele.
Formuláře
Formuláře lze získat na sekretariátu školy nebo v elektronické podobě na stránkách školy www.zsotrtgm.cz
Vydané právní předpisy
Nebyly vydány žádné právní předpisy
Výroční zpráva podle zákona č.106/1999 sb., je k dispozici v kanceláři ředitelky školy
« Zpět